سئو برای Interactive Content Gamification
گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی در کسب و کار دارد؟ بلاگ ژاکت
افراد این فعالیت را با نام تجاری شما مرتبط می کنند و همین باعث می شود با شما احساس راحتی کرده و راحت تر ارتباط برقرار کنند. همچنین می تواند به شما کمک کند رابطه عمیق تری با مشتریان خود ایجاد کنید پس لازم است بدانید گیمیفیکیشن چیست و چگونه کار میکند. اعطای پاداشها و جوایز به کاربران برای انجام فعالیتهای خاص میتواند به شدت به افزایش تعامل کمک کند. این پاداشها میتوانند شامل تخفیفها، کوپنها، محصولات رایگان و غیره باشند. کاربران معمولاً تمایل دارند برای دریافت پاداشها به فعالیتهای بیشتری در وبسایت بپردازند.
اما نیاز است که حتماً از مجموعه ای معتبر برای استفاده از چنین خدماتی استفاده کنید. مجموعه فعال شده سال ها است که در زمینه تولید محتوا، سئو سایت، افزونه و… مشغول به فعالیت است. گیمیفیکیشن چیست؟ اگر شما در فضای دیجیتال و مجازی فعالیت می کنید ممکن است با این کلمه برخورد کرده باشید. توجه داشته باشید که در فضای مجازی کلمات و عبارات مختلفی وجود دارند و تا زمانی که از معنای آن ها به طور دقیق اطلاع نداشته باشید نمی توانید از هر کدام آن ها برای پیشرفت استفاده کنید. در فضای جدی و خشک فرار می کردند در همین راستا روش های جدیدی طراحی شده که آن فضای خشک آموزشی و کسب و کار را در زمینه های مختلف ندارد.
زمینه هایی که در آنها gamification استفاده می شود بسیار متنوع هستند. گیمیفیکیشن ؛ نه تنها تمایل افراد را به سمت رقابت، موفقیت و همکاری تقویت می کند، بلکه به افزودن عنصر سرگرمی به فعالیت کمک می کند. شرکت ها فعالیت های کاربران را در مراحل خاصی بازی می کنند و یک محیط رقابتی ایجاد می کنند. این برنامه راهحلی است که مشاغل میتوانند برای تبدیل وظایف معمولی به رقابتهای درگیر کننده از آن استفاده کنند که در آن کاربران به عنوان کاراکترهای بازی کارهایی را انجام میدهند و به ماجراهای خود میپردازند. این بازی جزئی از یک کمپین گسترده بازاریابی بود اما یک راه جالب و جدید برای تعامل با محصولات جدید این شرکت ارائه داد و به طور موثر کمک کرد تا حرف آن در رسانههای اجتماعی بپیچد. مفاهیم بازیها در فرایندهای دنیای واقعی مانند استخدام، یادگیری و توسعه گنجانده شدهاند.
در واقع میل به کسب مهارت و پیشرفت در حوزههای مختلف، عامل مهمی در غلبه بر چالشهاست و این مدل از نمونههای گیمیفیکیشن، سادهترین طراحی گیمیفیکیشن محسوب میشود. در این رانه بیشتر از PBLها یعنی امتیازها (Points)، نشانها (Badges) و جدول امتیازات یا همان لیدر بوردها (Leaderboards) استفاده میگردد. یکی از کاربردهای طراحی گیمیفیکیشن، در استخدام است به این صورت که میتواند عملکرد و مهارت افراد داوطلب، در یک نقش خاص را ارزیابی کند. این روش به سازمانها کمک میکند تا بهترین نامزدها را انتخاب کرده و از طرف دیگر نامزدها نیز میتوانند شرایط کارفرما را بهتر بسنجند. این برنامه یا گیمیفیکشن ممکن است فقط یک بازی به نظر برسد، یا یک ARG (بازی واقعیت جایگزین) اما حقیقت این است که گوگل از این بازی برای جمع آوری داده های ارزشمندی به کمک بازیکنان آن استفاده میکند. این بازی با استفاده از واقعیت افزوده، در یک صحنه علمی تخیلی بازیکنان را به دو دسته تقسیم میکند.
بعد از آن که این امتیاز به مقدار مشخصی رسید، شما میتوانید از خدماتی مانند سفرهای رایگان و یا همراه با تخفیف استفاده کنید. شاید در صنعت فست فود، شاید هیچ شرکتی به اندازه McDonald's در دنیا محبوبیت و معروفیت نداشته باشد. مک دونالدز با استفاده از بازی محبوب Monopoly، موفق شده مشتریان را هرچه بیشتر به سمت خود بکشاند. اگرچه همیشه پاداش ملموسی در برنامه ها وجود ندارد، اما مطالعات نشان داده است که مصرف کنندگان از گیمیفیکیشن لذت می برند و اوقات خوشی را سپری می کنند. یک سیستم امتیاز و رتبه با توجه به محل اقامت در حال توسعه است، که یک سیستم بازی است که اغلب در گردشگری استفاده می شود. نمونه هایی از گیمیفیکیشن در بسیاری از بخش ها در سراسر جهان وجود دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه پیادهسازی گیمیفیکیشن در وبسایت خود، با ما تماس بگیرید. Foursquare یک اپلیکیشن موقعیتیابی اجتماعی است که با استفاده از بازیوارسازی، کاربران را تشویق به بازدید از مکانهای مختلف و بررسی آنها میکند. کاربران با هر چکاین امتیاز میگیرند و میتوانند نشانهای مختلفی را به دست آورند. این سیستم پاداشدهی باعث افزایش تعامل و استفاده مکرر کاربران از اپلیکیشن شده است. اگر کسب و کار یا حیطه فعالیت شما در زمینه های آموزشی است به کارگیری گیمیفیکیشن می تواند نقش بسزایی در یادگیری کاربران داشته باشد. حتما شما نیز بسیار مشاهده کرده اید هنگامی که از بازی های سرگرم کننده برای آموزش استفاده می کنید میزان یادگیری بیشتر است.
از این طریق افراد سازمان میبینند که چه کسی بیشترین امتیاز یا نشان را دارد و تشویق میشوند که وارد رقابت دوستانه با همکاران خود شوند. حالا نوبت میرسد به تعریف و کاربرد گیمیفیکیشن در حوزههای مختلف که ما در ادامه به تفکیک مهمترین آنها را توضیح دادهایم. با استفاده از مکانیک و دینامیک بازی مانند پاداشها و چالشها، شرکتکنندگان را به سمت رفتارها و انتظارات مورد نظرتان تشویق کنید. با توجه به توضیحات بالا، در تصویر زیر میتوانید قالب ساده یک بازی استاندارد را بهخوبی مشاهده کنید. اگر شما نیز روی تلفن همراه خود از اسنپ استفاده کنید، در نرم افزار آن بخشی به نام امتیاز شما وجود دارد. به ازای هر سفری که شما با اسنپ میروید، امتیاز شما افزایش پیدا میکند.
همچنین، محتوای گیمیفای (Gamified Content) که شامل المانهای بازیوار (Gamification Elements) است، میتواند باعث افزایش تعامل کاربران شود. سایتهایی که از ابزارهای محتوای تعاملی استفاده میکنند، معمولاً نرخ پرش پایینتر و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری دارند. در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد. گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتال باعث ایجاد حس رقابت پذیری و تمایل به پیروزی کاربر می شود. هنگامی که کاربران امتیاز کسب می کنند و موفقیت ها می شوند، از اینکه پیروزی های خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند هیجان زده می شوند.
با این حال، به یاد داشته باشید که این بازی باید مربوط به مخاطبان شما باشد، جایزه ای را برای شما فراهم کند و راهی برای ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان داشته باشد. در ادامه چند روش خاص را بررسی می کنیم که در آن گیمیفیکیشن ممکن است نحوه فعالیت کسب و کار کوچک شما را تغییر دهد و مشتری را جذب کند. به عبارت دیگر ، مکانیک بازی ، می تواند عملی را القا کند و یا پاداشی را به افراد دهد. آن ها به نقاط عطفی در تبدیل می شوند که به تشویق شرکت کنندگان برای ادامه تعامل کمک می کند. به عنوان مثال ، در بازی ها اگر آدم های بد را با تیراندازی اول بکشید ، با امتیازات بیشتر ، سلاح های بهتر و موارد دیگر پاداش می گیرید.
به این ترتیب Engine Yard توانست محتوای تولید شده توسط کاربر را برای پرتال خودیاری مشتری افزایش دهد، در نتیجه تعداد بلیطهای پشتیبانی شده صادر شده را کاهش داده و تقاضای عمومی کارکنان پشتیبانی را کاهش دهد. در سال ۲۰۱۲ Bluewolf برای کارمندان داخلی خود یک برنامه راهاندازی کرد که میتوانید گزارش مفصل از نتایج آن را در وبلاگ این شرکت مشاهده کنید. این برنامه توسط یک دانشجوی MBA شروع شد که دانشجویان MBA را برای رسیدن به اهداف خود با اعطای امتیازات و نشانهای مربوط به کارهایی که به خوبی انجام دادهاند یاری میکند. با این روش شما یک نوار در حال اجرا دارید تا منعکسکننده پیشرفت پروژه خود باشید. این میتواند تا حد زیادی به مردم کمک کند و آنها را با انگیزهتر کند. در ابتدا از متقاضیان خواسته میشود تا مشخصات آنلاین را با دادههای واقعی خود پر کنند و به بخشی از جامعه به عنوان ارتش آنلاین تبدیل شوند.
هنگامی که کاربران در فضای مجازی با طراحی های متفاوت و بازی گونه آموزش می بینند، میزان رضایت بیشتری دارند. بر همین مبنا بسیاری از کسب و کارهایی که در فضای آموزش مشغول به فعالیت هستند از آن بهره می برند. برای بازاریابان، هدف نهایی از تبلیغ محصولات یا خدمات، جذب مشتریان جدید است. تبلیغات بنری و پاپ آپها محبوبیت زیادی ندارند، چون باعث اختلال در مرور صفحات وب میشوند. اما تلاش برای انتشار پیام تبلیغاتی از طریق یک بازی سرگرم کننده و آسان، ممکن است راه خوبی برای دستیابی به کاربران جدید باشد. با این حال، جمعآوری این دادهها همیشه آسان نیست و اینجاست که گیمیفیکیشن مورد استفاده قرار میگیرد.
همینطور اشاره کردیم که برای رسیدن به این هدف، روشهایی کلیشهای از جمله قرعه کشیها، سیستمهای امتیازدهی، گردونههای شانس، مرحله بندی خدمات و .... اما به این هم اشاره کردیم که خلاقیت و ابداع روشهای جدید هستند که شما را از رقبایتان متمایز میکنند. وقتی می گوییم gamification، در واقع استفاده از عناصر و قوانین بازی در برنامه های غیر بازی مدنظر است. هدف شرکت ها با استفاده از ویژگی های بازی، دستیابی به مخاطب هدف و افزایش تعداد کاربران است. اگر عناصر گیمیفیکیشن به درستی طراحی نشوند، ممکن است تأثیر معکوس داشته باشند. اگر عناصر گیمیفیکیشن به گونهای طراحی شوند که با اهداف و مخاطبان سایت سازگار نباشند، ممکن است تأثیر معکوس داشته باشند.
گیمیفیکیشن مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار شما می کند و به حفظ آن ها نیز کمک می کند. به هر حال، وقتی مردم سرگرم می شوند، به سختی به یاد می آورند که در حال یادگیری چیزی هستند. این موضوع می تواند به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک که دوره های آنلاین ایجاد می کنند، مفید واقع شود. استفاده از امتیازات و نشانها یکی از رایجترین روشهای بازیوارسازی است. کاربران میتوانند با انجام فعالیتهای مختلف در وبسایت، امتیاز کسب کنند و نشانهای خاصی را به دست آورند. این روش میتواند کاربران را تشویق به مشارکت بیشتر و انجام فعالیتهای مورد نظر وبسایت کند.
داشبورد بصری دقیقاً نشان می دهد که شما برای چه کلمه کلیدی بهینه سازی انجام داده اید و حتی می توانید نکات و ترفندهایی را برای بهبود نمره کیفی کلی خود بکار گیرید. هنگامی که حساب جدیدی در اینستاگرام باز می کنید، باید به ایده نام کاربری اینستاگرام هم فکر کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. این موفقیت بدان معناست که مردم وقت خود را صرف جستجوی یک چوب شور کوچک در میان صدها آب نبات کردند و این یعنی موفقیت گیمیفیکشن. یک بازی به ظاهر کودکانه که نظر بیش از ۲۵ هزار مخاطب را به خود جلب کرده و بین آنها به محبوبیت رسید. دلیل این امر نیز، سیستم انعطافپذیرتر تعامل با مخاطبان در این بستر است که بر اساس پاسخ فوری است. شبکه های اجتماعی احتمالاً اولین بستری بودند که استفاده گسترده از گیمیفیکیشن را در مطالب خود به کار گرفتند.
استفاده از بولتپوینتها (Bullet Points)، جداول اطلاعاتی (Data Tables) و پاراگرافهای خلاصهشده باعث میشود که محتوای شما در بخشهای بالایی نتایج گوگل قرار بگیرد. از طرفی، افراد، بیشتر اوقات از وبسایت یا برنامهای که قبلاً از تعامل با آنها لذت بردهاند استفاده میکنند. در ادامه این مطلب نیز درباره گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ صحبت کردهایم. گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ را به عنوان فرایند افزودن بازیها یا عناصر مشابه بازی به چیزی (مانند یک کار) تعریف میکنند تا سبب افزایش مشارکت مخاطبان شود. اپلیکیشن NIKE+ به ورزشکاران و دوندگان این امکان را میدهد تا با عضویت در آن، به جامعه دوندگان بپیوندند. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را میدهد که تلاشهای خود را ثبت کنند و در طول زمان بهبود ببخشند.
از همه مهمتر ، هر استراتژی گیمیفیکیشن باید ارزشی را به مشتری برساند. اگر برای خود می خواهید یک استراتژی گیمیفیکیشن ایجاد کنید ، مطمئن شوید که متناسب با سطح دانش و مهارت مشتریان هدف شما باشد. مخاطبان خود را با چالشی که قادر به غلبه بر آن نیستند و یا ان ها قادر نیستند که شکست دهند ، ارائه ندهید. اگر می توانید مشتریان خود را با گیمیفیکیشن درگیر کنید حتماً آن را امتحان کنید. ایجاد یک گرافیک تصویری که افراد را درگیر کند احتمالاً کمتر از 30 دقیقه به طول می انجامد، اما نتایج باورنکردنی خواهند بود.
به شما دسترسی کنونیکال کردن، نوایندکس کردن و از همین داشبورد دسترسی های سریعی را برای شما ایجاد کرده است. بعد از مطالعه این مقاله به شما قول می دهم دید متفاوتی نسبت به ابزارهای مهم سئو پیدا کنید.
مشتریان برای خرید، اشتراکگذاری یا تعامل با برند امتیاز کسب میکنند. این امتیازها را میتوان در قالب تخفیفها، خدمات یا کالای رایگان به مشتریان وفادار ارائه کرد. کافیشاپی را تصور کنید که قصد فروش قهوه بیشتری دارد و در عین حال میخواهد مشتریان خود را راضی نگه دارد و حتی آنها را خوشحال کند. حالا با چند ترفند خیلی ساده بازی سازی ببینیم که گیمیفیکیشن چطور مشتریان این کافه را برای خرید بیشتر سر ذوق میآورد. وفاداری به یک برند، محصول یا جامعه را با ایجاد حس موفقیت و تعلق از طریق عناصر بازیسازی شده افزایش دهید. اگر بخواهیم یک نمونه عالی پیاده سازی گیمیفیکشن در بازاریابی داخلی را برای شما مثال بزنیم، میتوان به اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول، ایرانسل و یا رایتل اشاره کرد.
پیش بینی می شود که بازاریابی محتوا همچنان یک استراتژی کلیدی در بازاریابی دیجیتالی باشد و بازاریاب ها به زودی به دنبال راه حل های جدیدی خواهند بود تا محتوای جالب و تعاملی خلق کنند. بسیاری از آنها در حال حاضر علاقه مند به گیمیفیکیشن (Gamification) هستند. در این مقاله نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند پتانسیل گیمیفیکیشن برای ایجاد تغییرات اساسی در استراتژی بازاریابی محتوایی کسب و کارتان را، درک کنید. این اثبات شده است که وارد کردن بازی و سرگرم کردن مشتری با بازی های جالب راهی برای بازاریابان برای ارائه ارزش واقعی به مصرف کنندگان، ایجاد تجربه مثبت دیجیتال برای آنان و همچنین ایجاد آگاهی از برند است. همه ی اینها در نهایت به تبدیل کردن مشتری بالقوه به مشتری وفادار و سودآوری کسب و کار نیز میانجامد.
در دنیای رقابتی امروز، استفاده از گیمیفیکیشن یک ابزار موثر برای جذب و حفظ مشتریان و ارتقاء کسبوکار است. برای افزایش تعامل و مشارکت کاربران در این سایت، میتوانید از عناصر گیمیفیکیشن مانند امتیازها، سطوح، و پاداشها استفاده کنید. گیمیفیکیشن یکی از جدیدترین تکنیک ها برای افزایش تعامل کابران سایت است که غوغایی در این حوزه به پا کرده است و از ترندهای محبوب طراحی سایت محسوب می شود. در حقیقت، انگیزه و جذابیت لازم برای کاربر را به وسیله این تکنیک می توانید خلق کنید. گمیفیکیشن این فرصت را به شما می دهد تا با استفاده از عناصر سرگرم کننده کاربر را تشویق کنید مسیری که می خواهید را دنبال کند. یعنی از ویژگی های بازی استفاده می کنید تا کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند اما این به معنای بازی کردن نیست!
اگر می خواهید از این استراتژی برای تجارت آنلاین خود استفاده کنید، تنها به یک دانش اساسی در مورد گیمیفیکیشن و کاربردهای بالقوه آن نیاز دارید. هرچه زمان می گذرد، احتمالاً شاهد ورود برنامه های جدیدتر گیمیفیکیشن به بازار خواهید بود. در حالی که بسیاری از برند ها قبلاً برای موفقیت بسیار زیاد از گیمیفیکیشن استفاده کرده اند ، هنوز متغیرها و معیار های ناشناخته زیادی برای موفقیت در آن وجود دارد. مطالعات کمی برای نشان دادن داده های مشخص در مورد ROI و سطح تعامل گیمیفیکیشن وجود دارد. این را در خاطر داشته باشید که لزوماً نمی توان بر اساس موفقیت یک کمپین بیانیه ای را برای همه ی افراد ایجاد کرد.
در صورتی که ستارههای شما به یک اندازه تعیین شده نیز برسد، به شما کارت طلایی داده شده که امکانات ویژه دیگری نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. این شرکت برای ایجاد انگیزه در کاربران خود برای تعامل بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر از یکدیگر عملکردی را معرفی کرده است که کاربران را قادر به مشاهده کلیپها و بحث درمورد مسائل میکند. به عنوان امتیاز یا پاداش فعالترین افراد را در سطوح پیشرفته نشان میدهد. این برند معروف ورزشی یک برنامه بازی ایجاد کرد که به کاربران این امکان را میدهد تا در چالشهای جسمی با یکدیگر رقابت کنند. این فعالیتهای بدنی بر اساس یک سیستم کسب امتیاز توسط نایک با ارائهی جوایز مجازی برای کاربران در نظر گرفته شده اند. استفاده از گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ ابزار قدرتمند و مهمی برای بهدست آوردن سود بیشتر درکسب و کارتان به حساب می آید.
چرا بازاریاب ها به گیمیفیکیشن علاقه مند هستند؟ مزیت اصلی محیط های بازی سازی شده (مدلسازی شده بر اساس مکانیزم های بازی) آن است که به راحتی می توانند باعث تحریک انگیزه ی افراد شوند. بنابر تعرف ارائه شده توسط ویکی پدیا، گیمیفیکیشن به معنای استفاده از عناصر بازی و سازوکارهای عملکردی آن در زمینههای مختلف است، که فقط مربوط به بازی ها نیست مانند بازاریابی ویروسی ، تجارت و رسانه و آموزش. البته اینکار نیز به منظور مشارکت کاربران در حل مشکلات، دستیابی به اهداف، افزایش تعامل و مشارکت فرد انجام میگردد. استارباکس از نظر برنامه های وفاداری ، با ارائه ویژگی ها و جوایز تعاملی که به راحتی قابل استفاده است به یک رهبر واقعی تبدیل شده است. رمز موفقیت در این واقعیت نهفته است که این برنامه تجربه منحصر به فرد و مفیدی را در اختیار مشتریانی قرار می دهد.
امتیازات و نشان ها بخشی از گیمیفیکیشن هستند (حداقل در بعضی موارد ) اما اگر می خواهید گیمیفیکیشن کار کند ، به یک استراتژی نیاز دارید. به عبارت دیگر ، مانند هر کمپین بازاریابی دیگر ، از همان ابتدا به یک هدف واضح و عملی نیاز دارید. حالا به کمک المان های گیمیفیکیشن می توانید هشتگ برند و هشتگ مهم خود را در فضای شبکه های اجتماعی وایرال کنید و سوشیال سیگنال های زیادی را بوجود آورید. در گذشته کلمه SEO به معنای بهینه سازی برای موتور های جست و جو بود (Search engine optimization) ولی الان چند سال می شود که به آن بهینه سازی برای تجربه کاربری (search experience optimization) می گوییم. سپس در مورد محتوا، لینک سازی و افزایش انگیجمنت به کمک گیمیفیکیشن صحبت خواهیم کرد.
بازیهایی که شما در نظر میگیرید باید اختیاری باشد و کاربرانتان را مجبور به استفاده از آنها نکنید. نوع بازیهایی که طراحی میکنید باید مرتبط با برند و خدمات شما باشد و فضایی ساده داشته باشد. کاربران باید بتوانند به راحتی مراحل بازی شما را یاد گرفته و برای انجام آن دچار سردرگمی و اشتباه نشوند. در سایت فروشگاهی، کاربران میتوانند با خرید محصولات، امتیاز کسب کنند. در هر سطح، کاربران میتوانند پاداشهای مختلفی مانند کوپنهای تخفیف، جوایز واقعی، یا دسترسی به محصول خاص دریافت کنند.
قابلیتهایی مانند Google Lens به کاربران امکان میدهند که با گرفتن عکس از یک شیء، اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنند. این یعنی سئو فقط محدود به متن نیست، بلکه بهینهسازی تصاویر (Image SEO) و استفاده از متا دیتاهای تصویری (Alt Tags, Structured Data) نقش مهمتری در رتبهبندی پیدا کردهاند. کاربران اکنون میتوانند یک محصول را در فروشگاههای آنلاین با جستجوی تصویری (Visual Search) پیدا کنند، به همین دلیل کسبوکارها باید روی بهینهسازی تصاویر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، ترکیب متن و تصویر در جستجو باعث شده که سئو بصری (Visual SEO) اهمیت دوچندانی پیدا کند. در این روند، گوگل از شبکههای عصبی (Neural Networks) برای پردازش بهتر دادههای تصویری استفاده میکند و بنابراین، کیفیت و ارتباط تصویر با محتوای صفحه از نظر سئو حیاتی است. برندهایی که از گرافیکهای تعاملی (Interactive Graphics) و محتوای بصری غنی (Rich Visual Content) استفاده میکنند، در نتایج جستجو جایگاه بهتری خواهند داشت.
شما به مشتریان خود میگویید که برند شما میتواند سرگرمکننده، متفاوت و خلاق باشد و در عین حال تمام ویژگیهای کیفی خود را حفظ کند. به همین دلیل تجربه خرید از فروشگاه برای او لذتبخش و بهیادماندنی میشود. این اپلیکیشن همچنین وضعیت مالی شما را در یک نمودار به شما نشان میدهد، زمان پرداخت قبوض را به شما یادآوری کرده و پیشنهادهای مالی نیز به شما خواهد داد. این برنامه نه تنها امکان اشتراک آمار مسابقه در شبکههای اجتماعی را فراهم میکند، بلکه در چالشها شرکت میکند و نشانها و جایزهها را بدست میآورد. همه این ویژگیها یک مکانیزم رقابتی را تشکیل میدهند که در اجرای گیمیفیکیشن بسیار موثر است.
گیمیفیکیشن در آموزش، با جذاب و سرگرمکنندهتر کردن فرآیند یادگیـری، آن را به یک بازی تعاملی تبدیل میکند؛ یعنی دیگر خبری از صرفاً نشستـن و گوش دادن نیست. همه افراد در زمان آموزش مشارکت فعال دارند و با به چالش کشیـدن خود هیجان و شادی بیشتری را تجربه میکنند. به همین خاطر هم مهارتهای زیادی را یاد میگیرند و هم از فرآیند آموزش و یادگیری خود بسیار لذت میبرند و احساس سختی و اجبار نمیکنند. بعد از ایجاد دوره های آنلاین، عناصر بازی سازی را اضافه کنید – چه در داخل دوره ها و چه به عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی خود از آن ها استفاده کنید. مشتریان خود را وادار به رقابت با یکدیگر کرده و به آن ها جایزه و ارزش دهید.
این گردونهها باعث میشود کاربران به نصب نرم افزار و استفاده از برند شما مشتاق شوند. حدودا یک سال پیش، اسنپ کمپینی جذاب و متفاوت به نام "ناکجا میری؟" را به راه انداخت. در این کمپین، میتوانستید با استفاده از هشتگی به همین نام، برای چند ساعت به یک جای ناشناخته بروید، سوار هلی کوپتر شده، در محلی خارج از شهر یا رستورانی لوکس ناهار بخورید و حتی با یک سلبریتی دیدار کنید. شاید این کار از یک نظر شبیه به یک قرعه کشی ساده به نظر بیاید اما نامشخص بودن مقصد و اتفاقاتی که ممکن بود بیفتند، یکی از اصلیترین المانهای بازی بود که در اینجا رعایت شده بود. به همین خاطر، دوست دارم از این کمپین عنوان نمونهای از گیمیفیکیشن در بازاریابی یاد کنم.
همانطور که تابها، سرسرهها و الاکلنگها روشهای متفاوتی برای بازی دارند، دینامیک یا پویایی بازی مسیرها و تجربیات مختلفی را در یک بازی ارائه میدهد. آنها چالشها، اهداف، پاداش و جریمهها را تعیین کرده و بازی را سرگرمکننده و جذاب میکنند. استار باکس یک اپلیکیشن تهیه نوشیدنیهایی مانند قهوه سرد و گرم، چای و غذا و خوراکیهای دیگر است. گیمیفیکشن در این اپلیکیشن دست روی گزینه فاکتور وفاداری و پاداش گذاشته است تا به مشتریان همیشگی و دائم خود امتیازها و پاداشهایی بدهد. این مساله مخاطبان این اپلیکیشن را ترغیب کرده تا سعی کنند به امتیازهای مورد نظر رسیده و به پاداشهای استارباکس برسند.
بازی یک موجود واحد است که برای هدفی خاص مانند سرگرمی وجود دارد و مردم طبق قوانین موجود در آن بازی می کنند و در پایان بازی شخصی به عنوان برنده ظاهر می شود. اما gamification کاملاً متفاوت است و شامل افزودن مکانیزم بازی به محصولات و دارایی های موجود شما است و باید به طور کامل دریابید گیمیفیکیشن چیست . تنوع محصولات و خدمات در وب سایتها کمی کار سخت و دشواری می باشد زیرا راضی نگه داشتن مشتری کار آسانی نیست. از محبوبیت های گیمیفیکیشن این است که می تواند به شما در حفظ و راضی نگه داشتن مشتری کمک کند. موارد مهمی در سئو وجود دارد که بسیاری به صورت مستقیم و تعدادی هم به صورت غیر مستقیم بر رتبه های صفحات شما در serp تاثیر می گذارند.
گیمیفیکیشن به زبان ساده به معنای گرفتن عناصر سرگرمکننده و تعاملی از بازیها و استفاده از آنها در فعالیتهای روزمره و سازنده است. هدف این است که شرکتها با استفاده از این روش محصول یا خدمات کمتر کسلکننده و جذابتری و در نهایت جذب مشتری بیشتری داشته باشند. نیازی نیست یک بخشی از یک سازمان بزرگ باشید یا دارای یک بودجه عظیم بازاریابی باشید تا بتوانید از استراتژی های بازی سازی شده در بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید. گیمیفیکیشن تقریبا می تواند برای هر محصول یا خدمتی به کار گرفته شود و با هر بودجه ای قابل انطباق است. در این بخش نکاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا شروع به استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی خود کنید.
به عنوان مثال، هنگامی که یک وضعیت یا تصویر را ارسال می کنید امیدوار هستید که بلافاصله لایک و کامنت از سوی مخاطبان خود دریافت کنید. دستاورد یکی از قدرتمندترین عوامل محرک روانشناختی در رفتار انسان است. اگر شخصی در وب سایت شما یا از برنامه شما استفاده می کند، سعی دارد به چیزی دست یابد. اگر به کاربر خود این احساس را منتقل کنید که به چیزی مفید و سودمندی دست یافته است، دوباره برمی گردد. اگر دوره های آنلاین برگزار می کنید ، آموزش می تواند تمرکز اصلی شما برای گیمیفیکیشن باشد. افزودن عناصر آموزشی به گیم پلی می تواند به مشتریان شما کمک کند تا سریعتر یاد بگیرند ، اطلاعات بیشتری را حفظ کنند و رضایت بیشتری از روند کار کسب کنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری